19 April 2008

Ke mana perginya jiwa wanita anda?

Saya baru selesai menjalankan 2 sesi rundingan. Kes pertama, kisah kawin poligami yg hanya diketahui isteri statusnya sbg isteri ketiga selepas setahun perkahwinan. Antara kes biasa. Yang saya nak kongsi ialah kes kedua yg bagi saya, amat munasabah untuk sy lontarkan persoalan seperti di atas.

Sepasang suami isteri berjumpa saya, meminta pandangan berkaitan isu nama suami yg digunakan utk membintikan anak luar nikah bekas isterinya dahulu. Tunggu kisah selanjutnya dalam artikel saya di ruangan Resipi Hidup nanti. Yang saya nak kongsi di sini ialah, sejak akhir-akhir ini terlalu kerap sangat saya berdepan dgn kes isteri yang main kayu tiga. Bukan sekadar kawan atau bercinta tetapi sanggup tidur bersama hingga membenihkan hasil, nauzubillah.

Jika dulu, hampir setiap kesilapan rumahtangga terletak di bahu suami. Paling popular ialah kes suami main kayu tiga, suami ada orang ketiga... itu suami ini suami tetapi sekarang ini, kes-kes serupa telah banyak juga dimonopoli oleh wanita.

Astaghfirullah, malunya saya. Ke mana hilangnya kelembutan, kejujuran dan sikap lemah lembut serta kasih sayang yg amat sinonim dgn wanita?? Apakah ini persamaan hak yg anda inginkan drpd kaum lelaki? Nauzubillah....

Saya merayu.... bangunlah kaum wanita. Kembalikan maruah dan jiwa sebenar seorang wanita...

Tiada ulasan: