07 Januari 2009

Kelas Guaman Syarie dan Psikologi Keluarga

Berdasarkan dua modul utama berkaitan Undang-undang Keluarga Islam dan Psikologi Keluarga iaitu:

Modul A: Membina Mahligai
Modul B: Bukan Noktah Akhir


Objektif Modul:

Melalui modul A, para peserta akan didedahkan dengan hak-hak yang boleh diperolehi ketika pra perkahwinan dan sepanjang tempoh perkahwinan. Peserta juga akan didedahkan dengan tips-tips dan panduan ke arah mencapai kebahagiaan di dalam rumahtangga dan perkahwinan.

Melalui modul B pula, para peserta akan didedahkan dengan hak-hak yang boleh diperolehi sekiranya ditakdirkan berlaku pembubaran di dalam perkahwinan antaranya tentang hak jagaan anak-anak dan tuntutan-tuntutan lain yang berkaitan. Bukan saja perbincangan mengenai hak tersebut sebaliknya peserta akan didedahkan tentang cara untuk mendapatkan hak-hak tersebut. Satu slot motivasi juga akan diselitkan di dalam modul ini bagi menyuntik semangat peserta yang bermasalah.

Untuk makluman, setiap peserta akan diberikan ‘handout’ sebagai bahan rujukan semasa sesi kelas diadakan. Kedua-dua modul ini akan dijalankan secara komunikasi dua hala bermaksud, setiap peserta berpeluang menyoal secara terus pada bila-bila masa sepanjang sesi kelas diadakan.


Penyertaan:

Terhad kepada 10-12 penyertaan sahaja bagi setiap kelas.


Tarikh:

Setiap Sabtu mulai 17hb Januari 09


Masa:

Sesi 1 (modul pertama) - 9.00am-11.00am
Sesi 2 (modul kedua ) - 11.15am-1.15pm


Yuran penyertaan:

Satu modul sahaja - RM30
Kedua-dua modul - RM50 sahaja.

Kelas ulangan:

Satu modul sahaja - RM20
Kedua-dua modul - RM30 sahaja.


Selain berpeluang mengutip fakta-fakta yang akan dibincangkan, anda akan berpeluang berkongsi ujian hidup orang lain sebagai panduan dan teladan untuk anda. Jika anda diuji, ada orang lain yang lebih hebar ujiannya daripada anda. Lantas, ambillah pengajaran!!

Klik sini untuk borang penyertaan.

Tiada ulasan: