26 Mac 2013

Kajian khidmat guaman

Saya sedang melaksanakan satu kajian berkaitan khidmat guaman syarie yg diberikan oleh para peguam syarie di Malaysia sama ada peguam syarie swasta atau peguam syarie dari jabatan bantuan guman (sebelum ni Biro Bantuan Guaman)

Jika ada antara rakan2 yg pernah menggunakan khidmat guaman syarie dari mana2 peguam syarie tersebut, mohon kerjasama untuk emelkan komen anda merangkumi persoalan berikut:
1- Apakah kes yg anda tuntut atau hadapi di Mahkamah Syariah? Tolong sertakan nombor kes atau nombor saman (bukti kes wujud)
2 - Bilakah kes tersebut (memadai tahun)? Di mana (memadai daerah atau negeri)?
3- Peguam yg mewakili anda - peguam syarie swasta atau biro/jabatan bantuan guaman? Saya tak mahukan nama peguam ya!
4- Status kes anda – sama ada telah selesai atau masih berjalan? Kalau masih berjalan, berapa lama tempoh yg telah dilalui?
5. Komen berkaitan khidmat guaman yg diberikan. Jika menggunakan khidmat peguam syarie swasta, apakah anda berpuas hati dengan bayaran yg dikenakan mengambil kira khidmat yg diberikan tersebut?

Emelkan jawapan anda ini ke binabahagia@gmail.com dengan subjek KAJIAN KHIDMAT GUAMAN.

Tujuan kajian ini ialah untuk kegunaan bagi satu usul khidmat guaman lebih efektif dan memenuhi kehendak klien bakal dilaksana dalam satu program usahasama. Mohon kerjasama rakan2 untuk membantu saya dalam kajian ini dan mohon doakan segala perancangan berkaitan berjalan lancar.

Tempoh berikan maklumbalas bakal berakhir pada 13 April. Terima kasih kepada mereka yg telah memberikan maklumbalas dan terima kasih didahulukan kepada mereka yg bakal bekerjasama... (",)

Tiada ulasan: