15 Mei 2008

Luahkan rasa sayang

KAMI SAYANG MAK

Itulah kata-kata yang tertera pada kek untuk Mak sempena Hari Ibu baru-baru ini. Alhamdulillah kami lapan beradik dapat berkumpul bersama, sempat sama-sama berkelah di satu kawasan air terjun. Perasaan Mak? Saya yakin Mak gembira dan kegembiraan Mak memang terpancar jelas di wajahnya. Tak cukup dengan luahan rasa di atas kek, saya dan adik-adik bergilir-gilir memeluk Mak sambil mengucapkan selamat hari ibu.

Bagaimana dengan anda? Sempat mengucapkan selamat hari ibu dan meluahkan rasa sayang anda kepada ibu anda? Jika tidak sempat, gunakan masa yang masih ada ini untuk meluahkan rasa sayang anda.

Bukan saja kepada ibu malah kepada setiap insan tersayang di sekeliling anda: bapa, pasangan dan anak-anak. Saya pernah mendengar luahan, ucapan sayang ni kalau disimpan lebih berharga. Pelik kan? Bagaimana boleh berharga jika orang disayang tidak mengetahuinya? Hidup bersuami isteri belum menjanjikan diri anda disayangi sepenuhnya. Saya pernah mengendalikan kes suami isteri yang boleh hidup bersama selama 13 tahun tetapi tidak pernah berhubungan bagai suami isteri semata-mata ingin tinggal serumah dengan dua anak kembar lelaki mereka.

Tak salah mengucapkan sayang. Ucapan sayang anda kepada seseorang akan membuatkan orang tersebut rasa amat bahagia. Lantas, ucapkan sayang anda selagi masih belum terlambat.

Tiada ulasan: