07 November 2010

Program Menarik 2011

Jangan lepaskan peluang untuk sertai pelbagai program menarik anjuran Bina Bahagia Services sepanjang 2011. Berikut jadual program mulai Januari 2011 hingga Jun 2011. Jadual program seterusnya akan dikemaskini selewatnya April 2011. Klik pada program untuk maklumat lanjut.

Januari:
8hb:
Santai Ilmiah 1: - Nikah Sindiket vs Nikah Sempadan
- Perkahwinan bukan mainan. Hubungan tidak sah menurut syarak jadikan zuriat anda sebagai anak tak sah taraf. Ketahui cara untuk bersatu sebagai suami isteri biar hubungan terlarang tanpa perlu nikah di sempadan.

22hb: Bengkel Menggilap Permata
- bengkel perniagaan online dari rumah, kelas dekorasi kek, kelas jahitan manik, kelas solekan dan andaman pengantin serta peluang modal niaga untuk jana pendapatan keluarga.

------------------------------------------

Februari:
12hb:
Kem Akad Nikah Perjanjian Bahagia
- khusus untuk pasangan suami isteri dan mereka yang bakal mendirikan perkahwinan. Ketahui nikmat dan cabaran hidup berumahtangga serta tips juga panduan untuk kekal bahagia hingga akhir hayat.

19hb:
Santai Ilmiah 2: - Jodoh bukan hanya ketentuan
- Hubungan terlarang? Jarak usia? Bercinta dengan suami orang? Temui cinta baru selepas perkahwinan? Setiap masalah ada penyelesaian, insyaAllah!

------------------------------------------

Mac:

5hb: Bengkel Perkasa Minda
- bengkel motivasi khusus untuk wanita yang inginkan suntikan semangat selepas hadapi trauma ujian hidup atau ujian rumahtangga. Juga panduan untuk teruskan hidup dengan lebih semangat dan ceria.

19hb: Santai Ilmiah 3: - Poligami – Musibah vs Hikmah
- Poligami syariat Allah, pasti ada hikmah; malah boleh jadi musibah. Ketahui cara jadikan poligami hikmah dan atasilah bila poligami jadi musibah.

------------------------------------------

April:
16hb:
Santai Ilmiah 4: - Jika suami abaikan nafkah
- Suami bertanggungjawab sediakan segala keperluan isteri dan anak. Jangan panik bila suami enggan atau degil. Kaedah psikologi dan undang2 boleh membantu.

------------------------------------------

Mei:
14hb:
Santai Ilmiah 5: - Siapa kata wanita tak punya kuasa talak - Talak sinonim dengan lelaki tetapi wanita juga punyai hak untuk keluar daripada perkahwinan yang hanya mendukacitakan.

28hb: Kem Ibu Bapa Mithali
- Anak adalah amanah. Anak perlu dipelihara, dididik dan dibimbing, bukan diternak. Kegagalan membentuk keperibadian anak memberi natijah besar kepada ibu bapa. Penuhi dada dengan ilmu keibubapaan menurut Syariat.

------------------------------------------

Jun:
11hb:
Santai Ilmiah 6: - Jagaan Anak: Ibu lebih berhak bila... - Setiap ibu sayangkan anak, begitu juga bapa. Bila berlaku perceraian, anak turut terpisah tapi bukan halangan berkasih sayang biar ibu lebih berhak tapi ada syaratnya.

25hb: Bengkel Pembuktian Kes Takliq dan Fasakh II
- Jadilah Peguam Syarie bagi mewakili diri anda sendiri. Dapatkan info untuk memfailkan serta membuktikan kes, juga info berkaitan prosedur di Mahkamah Syariah.

------------------------------------------
**Santai Ilmiah- ceramah dan simulasi kes (program separuh hari)
***Bengkel atau Kem – program sehari atau lebih.

Untuk maklumat lanjut, hubungi 013-2545965.

Tiada ulasan: