09 November 2010

Santai Ilmiah bersama Suzana Ghazali

Jangan lepaskan peluang untuk sertai program SANTAI ILMIAH Bersama Suzana Ghazali anjuran Bina Bahagia Services sepanjang 2011, bakal membincangkan pelbagai topik menarik selama setengah hari dalam suasana santai, bersahaja tapi penuh informasi melalui siri ceramah dan simulasi kes. Topik-topik perbincangan adalah seperti berikut:

8hb Januari: Santai Ilmiah 1
Nikah Sindiket vs Nikah Sempadan

- Perkahwinan bukan mainan. Hubungan tidak sah menurut syarak jadikan zuriat anda sebagai anak tak sah taraf. Ketahui cara untuk bersatu sebagai suami isteri biar hubungan terlarang tanpa perlu nikah di sempadan. Jika terlibat; pastikan sah mengikut syarak dan ada cara agar perkahwinan diiktiraf undang-undang Malaysia

19hb Februari: Santai Ilmiah 2
Jodoh bukan hanya ketentuan

- Hubungan terlarang? Jarak usia? Bercinta dengan suami orang? Temui cinta baru selepas perkahwinan? Setiap masalah ada penyelesaian, insyaAllah!

19hb Mac: Santai Ilmiah 3
Poligami – Musibah vs Hikmah
- Poligami syariat Allah, pasti ada hikmah; malah boleh jadi musibah. Ketahui cara jadikan poligami hikmah dan atasilah bila poligami jadi musibah.

16hb April: Santai Ilmiah 4
Jika suami abaikan nafkah
- Suami bertanggungjawab sediakan segala keperluan isteri dan anak. Jangan panik bila suami enggan atau degil. Kaedah psikologi dan undang2 boleh membantu.

14hb Mei: Santai Ilmiah 5
Siapa kata wanita tak punya kuasa talak?
- Talak sinonim dengan lelaki tetapi wanita juga punyai hak untuk keluar daripada perkahwinan yang hanya mendukacitakan.

11hb Jun: Santai Ilmiah 6
Hak Jagaan Anak: Ibu lebih berhak bila....
- Setiap ibu sayangkan anak, begitu juga bapa. Bila berlaku perceraian, anak turut terpisah tapi bukan halangan berkasih sayang biar ibu lebih berhak tapi ada syaratnya.

Bagi mereka yang berminat untuk menyertai program Santai Ilmiah ini, bolehlah daftarkan diri sebagai peserta; terhad kepada 35 peserta sahaja bagi setiap siri. Program Santai Ilmiah akan diadakan di Dewan Kuliah Masjid Negara. Yuran penyertaan bagi setiap siri ialah RM55 bagi Ahli Kelab Eksekutif Bina Bahagia dan RM75 bagi bukan Ahli Kelab Eksekutif Bina Bahagia.

Bagi pengesahan pendaftaran, hanya sertakan bayaran RM30 sahaja (tidak akan dikembalikan tetapi boleh digantikan dengan peserta lain) dan baki yuran dijelaskan pada hari program.

Bayaran yuran boleh dibuat atas nama Bina Bahagia Services, akaun Bank Islam 120650 10035871, kemudian emelkan ke binabahagia@gmail.com; nyatakan nama penuh anda, no. kad pengenalan, no.ahli Kelab Eksekutif Bina Bahagia (jika ada), alamat surat-menyurat, nombor telefon bimbit dan nyatakan bukti bayaran RM30 untuk pendaftaran Santai ilmiah (nyatakan siri).

Bukti bayaran yang perlu disertakan sama ada:
1. Nombor rujukan tika transaksi atau nyatakan tarikh dan masa transaksi dibuat (nyatakan akaun pilihan anda), atau;
2. lampirkan resit bayaran (diimbas) atau ‘print screen’ resit bayaran tersebut.

Pengesahan pendaftaran akan diberikan oleh pihak kami melalui SMS dan kiriman surat rasmi (perlu dibawa pada hari program).

Jika masih ada persoalan, boleh hubungi 013-2545965. Terima kasih atas kerjasama!!

***Program bagi bulan Julai hingga Disember akan diumumkan selewatnya April 2011.

Tiada ulasan: