06 Januari 2009

Ambil iktibar: Berhati-hati memilih pengasuh anak anda

Dah lama saya tak menangis tapi hari ini, petang yang damai ini air mata saya mengalir deras dan laju.... ketika menyedikan entri ini, air mata saya masih mengalir. Sebab? Saya terima satu luahan hati http://memorizulaikha.blogspot.com/.

Nak merehatkan minda dek kepenatan separuh hari tadi mengadakan perbincangan tentang program KBS yg bakal dilancarkan esok, saya luangkan masa membaca... ya Alah, hanya Dia yg tahu perasaan saya... air mata saya jadi saksi.

Anda bacalah... tak perlu saya huraikan panjang. Cuma satu pesan saya kepada ibu bapa di luar sana, berhati-hati memilih pengasuh anak anda. Ada tikanya kita perlu benarkan orang menjaga tepi kain kita agar kita tidak menyesal di belakang hari.

Kepada aruah adik Zulaikha, tenanglah kau di sana. Buat ibu bapa aruah, saya doakan perjuangan anda menuntut keadilan berjaya. Buat yg bersalah atau sesiapa juga yg bersikap serupa, anda takkan dapat lari drpd kebenaran... apa jg rahsia rencana jahat anda, sikap anda... akan diketahui juga akhirnya...

Ya Allah!! Kau selamatkanlah anak-anak yang tak berdosa dan Kau ubahlah sikap mereka yang jahat dan berpura-pura agar ikhlas menyayangi anak-anak kami dan menjaga mereka dengan jujur. Jika mereka masih dengan kejahatan mereka, Kau berikan kami kesedaran agar kami tidak terlambat bertindak.... dan Kau berikan balasan setimpal dengan perlakuan mereka.. amin ya rabbal a'lamin...

1 ulasan:

Carrie-Ma berkata...

salam akak suzana,

sungguh menyayat hati. begitulah manusia lagaknya apabila sifat kebinatangan mengatasi sifat keinsanan.