05 Disember 2010

Nikah Sindiket vs Nikah Sempadan

Tahukah anda....?
- Apa beza nikah sindiket dengan nikah sempadan?
- Bolehkah berlaku nikah sindiket di sempadan?
- Sahkah nikah di sempadan?
- Kenapa tak sah nikah di sempadan sedangkan dah lebih dua marhalah?
- Apa kesan kalau nikah tak sah? Status anak-anak?
- Kalau tak dapat restu tapi nak kawin jg, ada pilihan tak selain nikah sindiket atau nikah sempadan?
- Kalau dah terlibat, apa tindakan selanjutnya?

Ketahui segala jawapannya bersama saya dalam Santai Ilmiah 1 pada 8hb Januari 2011 dengan topik Nikah Sindiket vs Nikah Sempadan: Perkahwinan bukan mainan. Hubungan tidak sah menurut syarak jadikan zuriat anda sebagai anak tak sah taraf. Ketahui cara untuk bersatu sebagai suami isteri biar hubungan terlarang tanpa perlu nikah di sempadan. Jika terlibat; pastikan sah mengikut syarak dan ada cara agar perkahwinan diiktiraf undang-undang Malaysia

Bagi mereka yang berminat, bolehlah daftarkan diri sebagai peserta; terhad kepada 35 peserta sahaja. Program Santai Ilmiah akan diadakan di Dewan Kuliah Masjid Negara.

Yuran penyertaan bagi setiap siri ialah RM55 bagi Ahli Kelab Eksekutif Bina Bahagia dan RM75 bagi bukan Ahli Kelab Eksekutif Bina Bahagia.

Bagi pengesahan pendaftaran, hanya sertakan bayaran RM30 sahaja (tidak akan dikembalikan tetapi boleh digantikan dengan peserta lain) dan baki yuran dijelaskan pada hari program.

Bayaran yuran boleh dibuat atas nama Bina Bahagia Services, akaun Bank Islam 120650 10035871, kemudian emelkan ke binabahagia@gmail.com; nyatakan nama penuh anda, no. kad pengenalan, no.ahli Kelab Eksekutif Bina Bahagia (jika ada), alamat surat-menyurat, nombor telefon bimbit dan nyatakan bukti bayaran RM30 untuk pendaftaran Santai ilmiah (nyatakan siri atau tarikh).

Bukti bayaran yang perlu disertakan sama ada:
1. Nombor rujukan tika transaksi atau nyatakan tarikh dan masa transaksi dibuat (nyatakan akaun pilihan anda), atau;
2. lampirkan resit bayaran (diimbas) atau ‘print screen’ resit bayaran tersebut.

Pengesahan pendaftaran akan diberikan oleh pihak kami melalui SMS dan kiriman surat rasmi (perlu dibawa pada hari program).

Jika masih ada persoalan, boleh hubungi 013-2545965. Terima kasih atas kerjasama!!

Tiada ulasan: