02 Jun 2011

Seminar Srikandi 1 Malaysia

Bersama saya membincangkan topik Kecemerlangan dalam Institusi Kekeluargaan dan Kerjaya dalam Seminar Inspirasi SRIKANDI 1 Malaysia:

Tarikh : 28 - 29 Jun 2011
Tempat : Berjaya Times Square Hotel & Convention Centre, Kuala Lumpur.

Objektif seminar ini antaranya adalah untuk membina jati diri peserta agar berani menghadapi sebarang cabaran, dugaan dan ujian agar dapat mengimbangi kepentingan diri, kerjaya dan keluarga disamping berfikiran positif dan sentiasa bersemangat.

Seminar ini juga bertujuan untuk mendapatkan pengetahuan baru terutama dari segi penjagaan kesihatan melalui pemakanan dan cara hidup, bagaimana menghadapi dan berdepan dengan situasi berbahaya dan berisiko terhadap wanita, mengetahui hak-hak wanita dan cara penjagaan serta penampilan diri yang memberi kesan terhadap keyakinan diri.

Selain itu sumbangan untuk PROGRAM BERSAMAMU TV3 juga akan dijalankan.

Senarai penceramah:

Datuk Dr. Zulkifli Ismail
Topik : Anak atau Kerjaya : Manakah Keutamaan Anda?
Datuk Dr. Zulkifli Ismail merupakan mantan Presiden Persatuan Pediatrik Malaysia dan Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Pengasuhan Positif (Positive Parenting Management Committee). Beliau banyak memberi ceramah kesedaran yang berkaitan dengan kekeluargaan,penjagaan anak,keselamatan dan kesihatan kanak-kanak.

Dr. Jeyarajah Sivalingam
Topik : Penjagaan Kesihatan Alaf Baru : Apa yang Perlu Anda Tahu
Antara bidang utama yang diminati oleh Dr Jeyarajah Sivalingam ialah perubatan pencegahan yang memberi fokus kepada penyelidikan sel stem dan modulasi hormon.Beliau telah mendapat latihan formal dalam kardiologi di fakulti perubatan UiTM dan IJN. Dr. Jeyarajah Sivalingam ialah ahli Royal College of Physicians (UK). Beliau aktif mempromosikan penggunaan testosteron dan telah berucap dalam forum-forum mengenai mengatasi sakit jantung, obes, dan kencing manis. Belaiu juga menjalankan kajian klinikal keatas rawatan kencing manis menggunakan sel stem.Memandangkan beliau memimati bidang Perubatan Pencegahan,dia menjurus kepada perubatan pencegahan dan gabungan khususnya bagi merawat penyakit kronik dengan sel stem. Pada masa ini beliau menjadi pengamal perubatan di Klinik MAC, Bangsar dan sebagai konsultan pelawat untuk Pusat Perubatan Primanora. Dr Jeyarajah juga merupakan ahli kepada Royal College of Physicians (UK) tahun 2005.



Dr. Nurashikin Ibrahim
Topik : Kendali Stres dalam Mencapai Kesihatan Mental yang Optimum

Dr. Nurashikin Ibrahim adalah Doktor Kesihatan Awam dan Penolong Pengarah Kanandi Unit Kesihatan Mental, MESVIPP (Program Kesihatan Mental, Penderaan, dan Pencegahan Kecederaan Keganasan). Pada tahun 2009 beliau telah menjalani latihan dalam Pencegahan Membunuh Diri di Institut Penyelidikan dan Pencegahan Membunuh Diri di Australia. Beliau juga menyertai Institut Hyogo untuk tekanan traumatik di Jepun. Dr Nurashikin mempunyai Ijazah Sarjana dalam bidang kesihatan umum (Kesihatan Keluarga, UM) dari Pusat Kesihatan Umum Universiti Malaya dan ljazah Sarjana Muda dalam bidang pembedahan dari Universiti Malaya pada1994.
Beliau juga bergiat aktif dalam Perjanjian Prestasi Kerja WHO contohnya dalam melaksanakan Pelan Tindakan untuk Pencegahan Membunuh Diri, Pembangunan Servis Kesihatan Mental untuk Komuniti sehingga 2004. Kini beliau sedang menyiapkan kertas cadangan Pelan Tindakan dan Strategik Kebangsaan untuk Pencegahan Membunuh Diri di peringkat Kementerian Kesihatan. Beliau juga selalu memberi ceramah berkaitan kesihatan mental dan pengurusan tekanan kepada sektor awam dan swasta termasuk badan berkanun seperti NIOSH. Beliau juga merupakan penulis yang banyak menyumbangkan idea beliau dalam majalah-majalah yang berkaliberseperti I-Sihat.








Kamal Affendi Hashim
Topik : Jenayah Ke Atas Wanita
Tuan Kamal Affandi Hashim merupakan aktivis dan Penganalisis Jenayah.Beliau sering diundang memberi ceramah tentang kesedaran mengurangkan mengelakkan berlakunya jenayah dan membuat demonstrasi mempertahankan diri apabila berlaku situasi yang berdepan dengan penjenayah. Tuan Kamal Affandi Hashim juga kerap diundang dan menjadi jurucakap untuk Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia.

Suzana Ghazali
Topik : Kecemerlangan dalam Institusi Kekeluargaan dan Kerjaya
Merupakan Perunding Psikologi Keluarga dan Guaman Syarie .Beliau juga merupakan Kolumnis tetap dalam ruangan Resipi Hidup di majalah Mingguan Wanita, Dilema Perkahwinan Pa&Ma dan Cermin Diri di akhbar Kosmo! Beliau juga aktif memberikan ceramah dan sering mendapat undangan menjadi panel jemputan di RTM, Media Prima dan Astro. Beliau juga berpengalaman mengendalikan kes-kes rumahtangga sejak 1998.

Yuran Penyertaan

Yuran Termasuk Penginapan Hotel 5 Stars:
1) Bilik Perseorangan RM1259.00/seorang
2) Bilik Berkembar RM1159.00/seorang
3) Bilik Berkembar Berkumpulan RM999.00/seorang

Yuran TANPA Penginapan:
1) Penyertaan Seorang RM899.00/seorang
2) Penyertaan Berkumpulan RM799.00/seorang
3) Penyertaan Pameran RM2000.00
(Booth)
4) Penyertaan Pameran RM599.00
(Meja)

Sebarang Pertanyaan dan Penyertaan:

Sekretariat SRIKANDI2011
Unit Pembangunan Profesional
Sekolah Pendidikan Profesional & Pendidikan Berterusan (
UTMSPACE)
Universiti Teknologi Malaysia
40-50 Jalan Kebudayaan 1,

Taman Universiti
81300 Skudai, Johor, Malaysia
(Peg. dihubungi : Noraini/Norazlan)

Tel : 017-7310105 / 012-6093227
Faks : 07-5211355
Email : srikandi2011@gmail.com

Tiada ulasan: