07 Oktober 2008

Yang penting ingatan

21hb September yang baru berlalu, genap setahun usia putera bongsu saya. Selepas solat Maghrib, saya adakan majlis potong kek. Ringkas sahaja. Bukan kerana sambutan tika bulan puasa malah sama juga sambutan ulangtahun kelahiran anak-anak sebelum ini, sambutan yang saya adakan adalah ringkas. Sekadar diraikan bersama adik-adik.

Kedekut? Terpulang la... yang penting bagi saya adalah ingatan dan anak-anak gembira. Terus terang, saya bukannya antara golongan berada yang mampu menghabiskan duit ratusan ringgit hanya untuk meraikan ulangtahun anak-anak. Kalau dah diadakan sekali, nanti tahun mendatang, nak kena buat lagi.... dah biasakan anak-anak begitu kan... tiga anak, tiga kali setahun.... membazir kan? Lebih baik duit tersebut saya simpan untuk pembelajaran anak-anak.

Kalau anda mampu, terserah lah.... cuma nasihat saya, anak-anak yang biasa hidup senang akan mudah tersungkur bila menghadapi kesusahan sebaliknya anak-anak yang sentiasa kenal erti kepayahan, akan sentiasa bersedia menghadapi sebarang kemungkinan...
Cukup dulu untuk perjumpaan semula selepas hari raya. Banyak yang nak saya kongsikan dgn anda. Cerita pecah rumah, cerita raya... macam-macam... tungguuuuu!!! :)

Kepada yang masih beraya, hati-hati ya!!!


Kek hari lahir Afkar Sulaim yang pertama 21hb September 2008

Ummi tiup lilin yang dah padam sebab Kak Yang ngan Bang Cik tiup lagi cepat drp Ummi

Sulaim sengih jer masa potong kek dgn Ummi

Kak Yang ngan Bang Cik tumpang potong kek sama yer Dik Sulaim

Anjang (berkaca mata) dan Untie Baby pun sama-sama raikan birthday Sulaim

Ini Kak Farah, kawan Anjang ngan Untie

Tiada ulasan: